Az egészséges, formás testért, a szófogadó mérlegért

Mérlegidomár

Mérlegidomár

10 NYOMÓS ÉRV A TÁPLÁLKOZÁSI NAPLÓ MELLETT

Mit gondoltam az étkezési naplóról annó és mit gondolok róla most

2023. június 11. - Gyarmati Györgyi Mérlegidomàr

Amikor anno 8 évvel ezelőtt azt kérték tőlem, hogy írjam le, mikor mit eszem, azt gondoltam:

- "Na, ez aztán jó dedós dolog! Mit eszem, mit eszem? Azt, ami van itthon, meg amihez hozzájutok nap közben, ami a munkahelyi ebéd vagy a menza kínálata. És mikor? Amikor megéhezem vagy amikor időm van rá. És mivel ebből van a legkevesebb, mikor írnám azt a naplót?

A reggelit persze kihagyom, mert ha eszem, akkor már 10-kor éhen akarok halni, így viszont simán kibírom délig. Ha megkínálnak valami fincsiséggel - legyen az Fornetti, csoki, házisüti, nápolyi, Pilóta keksz, bármi - bunkóság lenne visszautasítani, ugye? Pár falat meg úgysem számít. Este meg nyílván kell enni, hisz, egész nap szinte csak csipegettem, mostanra kopog a szemem, meg amúgy is itt van ez a finom.... a hűtőben.

Szóval nem értem, minek ezeket leírni, úgysem tudok változtatni rajta, ez bevált, nálam így működik. Ok, van rajtam pár kiló, de egy táplálkozási napló ezt hogy oldaná meg?"

Ismersz másokat is, akik így gondolkodnak? 

Teljesen megértem, ha Te is azt hiszed, csak időrabló, a fogynivágyót csesztető újabb adminisztrációról van szó. 

Én azért mégis elkezdtem vezetni a táplálkozasi naplómat. 

Arra is gondoltam, hogy az én remek, jól bevált módszerem mégis rám pakolt 13 kilót, amitől meg akartam szabadulni. 

A másik ok, hogy bár 50 évesen még nem voltak egészségi problémáim, a körülöttem dolgozó fiatalok folyamatos panaszait hallva arra gondoltam, talán nekem is csak szerencsém volt eddig és nem biztos, hogy ez így lesz a későbbiekben is.

Elkezdtem írkálni, hogy miket eszek és megtörtént a csoda!

1. A TANACSADÓM AZONNAL KIOLVASTA BELŐLE, hogy mit csinálok jól, mi szorul változtatásra és nem szidott le vagy ilyesmi, hanem megmutatta a helyes utat és megoldást a hogyanra. Kiderült belőle, miért tör rám hirtelen az éhség és hogyan tudom ezt kivédeni anélkül, hogy plusz kilók rakódnának rám, sőt! 

2. Kiderült, hogy ez nem is olyan bonyolult, mint elsőre látszott és hamarosan EGYSZERŰVÉ VÁLT SZÁMOMRA IS AZ EGÉSZ FOLYAMAT.

3. Mivel őszintén le kellett írnom, mit eszek, JOBBAN ODAFIGYELTEM RÁ ÉS KÖNNYEBBEN KONTROLLÁLTAM, hogy tényleg meg kell-e ennem azt a plusz pogácsát, csokit?

4. Mivel jobb minőségű ételeket kezdtem fogyasztani, és rendet tettünk a táplàlkozásomban, CSÖKKENT A SZÉNHIDRÁT IRÁNTI SÓVÁRGÁSOM IS.

5. Elkezdtek jönni a MOTIVÁLÓ EREDMÈNYEK.

6. MEGTANULTAM KIEGYENSÚLYOZNI A TÁPLÁLKOZÁSOMAT ÉS MÉRLEGELNI, mikor mi fér bele a programomba és mi nem.

7. Ami dedósnak tűnt, az adta AZ EGYIK LEGNAGYOBB SEGÍTSÉGET a táplálkozásom megváltoztatatásához és a fogyáshoz sanyargatás nélkül.

8. Ne ijedj meg, NEM KELL SZÁMOLGATNI ÉS ÉLETHOSSZIG VEZETNI ezt a naplót, általában pár nap is elég, vagy ha elakad a fogyás, 3 nap kontrollja elég ahhoz, hogy újból minden jól haladjon.

9. ELÉG EGY ELKÜLDÖTT FOTÓ IS AZ ÉTELRŐL, AMIT MEGESZEL ha nem akarsz írkálni. Akkor az időpont és a mennyiség is látszik.

10. A MAI NAPIG, ha kicsit elszalad velem a ló, a táplálkozási napló kontrollja nyújt segítséget.

És ezért van az, hogy én is ezt kérem a vendégeimtől. Mert ez a "dedós" módszer egy kiváló eszköz a táplálkozás finomra hangolásához.

Nem az számìt, hogyan étkezel most, hanem, hogy szeretnél- e változtatni az életmódodon, a súlyodon, kinézeteden, formádon. Ha igen, ne becsüld le az étkezési napló szerepét, mert a Tanácsadód mellett ez lesz a legjobb segítőd!

Ha szeretnél velem dolgozni, megszabadulni a túlsúlyodtól és nem vagy rest figyelni magadra és leírni/ lefotózni mit eszel, keress bátran!

Első lépésként csatlakozz a Mérlegidomár  Facebook csoporthoz, ahol gyakorlati segítséget is kaphatsz a változáshoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://merlegidomar.blog.hu/api/trackback/id/tr4818144010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása